Najwięksi niemieccy wydawcy zaapelowali do Komisji Europejskiej o rozpoczęcie dochodzenia w sprawie planów blokowania plików cookies ze stron trzecich w przeglądarce Chrome. Posunięcie jest częścią apelu kierowanego przez „Financial Times”. Apel skierowano do Margrethe Vestager, europejskiej komisarz ds. konkurencji. Postępowanie Google, właściciela przeglądarki Chrome mającej ok 70 % udział w światowym rynku przeglądarek, zadaniem wielu ekspertów i branży spowoduje straty segmencie reklamy i wśród wydawców, a umocni rynkową dominację amerykańskiej platformy.
Zdaniem mediów, wśród których jest m.in. koncern Axel Springer oraz członkowie Federalnego Stowarzyszenia Niemieckich Wydawców Cyfrowych, KE powinna przyjrzeć się rynkowym następstwom postępowania Googleo. Na nowej polityce stosowanej w przeglądarce Chrome niektórzy wydawcy mogą stracić nawet 70 proc. rocznych przychodów reklamowych. Komisja Europejska nie zajęła na razie stanowiska w sprawie apelu.
Koncern Google zapowiadał od kilkunastu miesięcy, że jego przeglądarka Chrome w przyszłości nie pozwoli zewnętrznym stronom na śledzenie użytkowników za pomocą plików cookies (tzw. third-data party cookies). Google, jako właściciel Chrome, rozwija swoją technologię Privacy Sandbox, ale w reakcji na liczne protesty branży przesunął na 2023 r. moment w którym wprowadzi blokadę third-data party cookies.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl